fbpx

Vår metode

Hvordan vår onboarding og arbeidsprosess fungerer

Modell av arbeidsstruktur (5)
Vår metode

Hvordan vår onboarding og arbeidsprosess fungerer

1. Startsamtale

Før vi setter i gang med nye prosjekter har vi sammen hatt to planleggingsmøter. I begge møtene vil både Thomas og Petter være tilstede for å bli bedre kjent med deg som kunde.

Vi kaller oss selv det personlige digitalbyrået. Derfor tror vi på at en tett relasjon med deg som kunde og dine utfordringer, er nøkkelen til at vi kan levere gode resultater på markedsføringen for din bedrift. Våre kunder har også nevnt at disse oppstartsmøtene gjør at de føler seg tryggere på prosessen videre. 

Startsamtalen fokuserer på deg som kunde, og ditt behov, slik at vi kan planlegge for hva som vil fungere best for optimale resultater.

RePlan Markedsføring startsamtale
1. Startsamtale
RePlan Markedsføring startsamtale

Før vi setter i gang med nye prosjekter har vi sammen hatt to planleggingsmøter. I begge møtene vil både Thomas og Petter være tilstede for å bli bedre kjent med deg som kunde.

Vi kaller oss selv det personlige digitalbyrået. Derfor tror vi på at en tett relasjon med deg som kunde og dine utfordringer, er nøkkelen til at vi kan levere gode resultater på markedsføringen for din bedrift. Våre kunder har også nevnt at disse oppstartsmøtene gjør at de føler seg tryggere på prosessen videre. 

Startsamtalen fokuserer på deg som kunde, og ditt behov, slik at vi kan planlegge for hva som vil fungere best for optimale resultater.

2. Workshop
Workshop for markedsføringsstrategi

Etter startsamtalen setter vi oss ned og drøfter problemstillingen(e) dine – og utarbeider en plan på hva vi mener vil gi de beste resultatene. Her lager vi for eksempel utkast på budskap, målgrupper og hvordan din bedrift best kan nå ut til disse. 

Deretter presenterer vi hva vi har kommet frem til, og jobber sammen med deg for å få skreddersydd et budskap som passer din bedrift best. Du kjenner tross alt dine kunder best – vi hjelper deg med å nå frem til de. 

Under workshopen setter vi også mål som vi kan jobbe mot, gjør endringer på utkast, tilpasser budskap og lignende. 

Workshop for markedsføringsstrategi

2. Workshop

Etter startsamtalen setter vi oss ned og drøfter problemstillingen(e) dine – og utarbeider en plan på hva vi mener vil gi de beste resultatene. Her lager vi for eksempel utkast på budskap, målgrupper og hvordan din bedrift best kan nå ut til disse. 

Deretter presenterer vi hva vi har kommet frem til, og jobber sammen med deg for å få skreddersydd et budskap som passer din bedrift best. Du kjenner tross alt dine kunder best – vi hjelper deg med å nå frem til de. 

Under workshopen setter vi også mål som vi kan jobbe mot, gjør endringer på utkast, tilpasser budskap og lignende. 

3. Aktiv periode

Etter workshop så bretter vi opp ermene og setter i gang til avtalt tid. Her settes utforminger eller design og annonser i gang, og vi tester hva som fungerer best i henhold til hva som er planlagt. 

Vi gir en oppdatering på når ting publiseres, og hvordan det ser ut. Vi gir også en liten oppsummering av hva vi ser på, slik at selv de som ikke har noe kjennskap til faget kan henge med på hva som skjer. 

Aktiv markedsføring
3. Aktiv periode
Aktiv markedsføring

Etter workshop så bretter vi opp ermene og setter i gang til avtalt tid. Her settes utforminger eller design og annonser i gang, og vi tester hva som fungerer best i henhold til hva som er planlagt. 

Vi gir en oppdatering på når ting publiseres, og hvordan det ser ut. Vi gir også en liten oppsummering av hva vi ser på, slik at selv de som ikke har noe kjennskap til faget kan henge med på hva som skjer. 

Evaluering av markedsføringstiltak gjort av RePlan

4. Evaluering

Vi analyserer og justerer hele tiden underveis av prosessen. Som å pusse på et gullsmykke, så blir resultatet blankere og blankere underveis. 

En måned etter oppstart går vi over de samlede resultatene, og ser på hva som har blitt gjort underveis, for å evaluere hva som kan gjøres enda bedre. På den måten sørger vi for at du alltid på best mulig måte er synlig digitalt. 

4. Evaluering
Evaluering av markedsføringstiltak gjort av RePlan

Vi analyserer og justerer hele tiden underveis av prosessen. Som å pusse på et gullsmykke, så blir resultatet blankere og blankere underveis. 

En måned etter oppstart går vi over de samlede resultatene, og ser på hva som har blitt gjort underveis, for å evaluere hva som kan gjøres enda bedre. På den måten sørger vi for at du alltid på best mulig måte er synlig digitalt. 

5. Rapportering

Etter at den månedlige evalueringen er gjort, samler vi alt i et komplett, forståelig dokument som vi sender til deg. 

Vi er ærlige når vi rapporterer, og i rapporten vil du kunne se hvordan tjenestene er blitt levert – og hva vi tenker har vært bra og hva som eventuelt kan gjøres bedre – med forslag til hvordan dette skal gjøres. 

Digital synlighet skal være enkelt, og tilgjengelig for alle – også for deg. 

Rapportering av digital markedsføring
5. Rapportering
Rapportering av digital markedsføring

Etter at den månedlige evalueringen er gjort, samler vi alt i et komplett, forståelig dokument som vi sender til deg. 

Vi er ærlige når vi rapporterer, og i rapporten vil du kunne se hvordan tjenestene er blitt levert – og hva vi tenker har vært bra og hva som eventuelt kan gjøres bedre – med forslag til hvordan dette skal gjøres. 

Digital synlighet skal være enkelt, og tilgjengelig for alle – også for deg.